Vill du arbeta på ett innovativt företag som är mitt i en fantastisk tillväxtresa? Vill du utvecklas, få mer tid med dina kunder och slippa tidsödande rutinuppgifter och tidsrapportering? Då har vi en tjänst för dig på Sveriges mest nytänkande redovisningsbyrå!

Om Bokoredo

Bokoredo är ett tillväxtföretag med kontor i Stockholm och Göteborg. Bokoredo har sedan start byggt upp en del av verksamheten i Indien där alla roller på assistentnivå sitter, och är även i framkant vad gäller teknisk utvecklingi branschen. Detta leder till ett modernt arbetssätt och kvalificerade kollegor, som tillsammans levererar högkvali- tativa redovisningstjänster till svenska aktiebolag. Hos Bokoredo får du vara en del av ett drivet team som genomnyskapande lösningar snabbt skaffat sig en stabil kundstock, som hela tiden växer – vilket gör att det finns storamöjligheter till utveckling för rätt person

Arbetsuppgifter

I din roll som redovisningskonsult får du möjlighet att fokusera på problemlösning på ett kreativt plan. Du arbetar med analys, rådgivning och kundkontakter. I din roll har du fullt kundansvar och får support i ditt arbete av ett dedikerat redovisningsteam som sköter det löpande arbetet åt dig. Ditt fokus ligger istället på rådgivning och arbetet med såväl månads- och årsbokslut, samt skatt- och deklarationer. I kundansvaret ingår också att sköta faktureringen för uppdraget. Att ha ett helikopterperspektiv över uppdragen, och lägga vikt vid att tolka resultat- en och kommunicera detta till kund är därför viktigt. Som senior konsult förväntas det även att man delar med sig av sin kompetens till kollegor för att utveckla bolaget och verka för en god sammanhållning.

Vi söker dig som

För att passa hos oss har du minst tre års erfarenhet av brett ekonomi- /redovisningsarbete från en redovisnings- byrå med erfarenhet av såväl månads- och årsbokslut, samt skatt- och momsdeklarationer. Har du dessutom erfarenhet av lönearbete ser vi detta som meriterande. Vi värdesätter dig som trivs i en social miljö och som obehindrat uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska samt som även hanterar engelska. Som person är du an- svarstagande, noggrann och strukturerad med ett stort engagemang i ditt arbete. Du har en positiv livssyn och besitter en god social kompetens.

Övrig information

I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Procas Business Relations AB

  • Start: Omgående
  • Omfattning: heltid.
  • Placering: StockholmVi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Skicka din ansökan till ansokan@procas.se eller ring 0702644170.

Ansök här